Gå till innehåll

Nytt kar i Mjölby


MBorg

Rekommenderade inlägg

Hej alla Saltisar, kul att vara tillbaks igen.

Efter att jag lade ner mitt kar för ca 4år sedan p.g.a.av flytt och jobbet. Så har suget alltid funnits där att starta ett nytt kar igen.

Nu är det verkligen dags igen, och jag har införskaffat mej ett RSM250 som skall inredas och dras igång. Är fortfarande lite velig med inriktningen

med det levande som ska vara i karet. Men vi får väl se vart det slutar. Kommer jag i närheten av mitt förra kar https://www.saltvattensguiden.se/foru...354#post283354

så blir jag väldigt nöjd. Fortsättning följer samt bilder så klart.

//Borg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer första bilden på karet som är igång fr.o.m idag"inte den bästa bilden kanske" det som saknas just nu är att det ska bli en hög pelare på vänster sida. Den ligger hos en annan saltis redo med knappar och lite sps:er på, den kommer i karet då alla värden är okej och karet är stabiliserat. Återkommer med bättre bilder längre fram då jag får tillbaks min utlånade systemkamera.

post-8813-1446893542261_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu börjar det äntligen likna nåt, alla vattenvärden är jättebra och allt liv som finns i karet verkar stormtrivas.

Nu behöver jag fylla på med lite trevliga LPS o SPS på mitt högra rev, så är det någon i närområdet(gärna Östergötland) som har?

så hör gärna av er till mej.

post-8813-14468935499469_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...