Gå till innehåll

CoralBox batteribackup


JonasW

Rekommenderade inlägg

Då vi har strömavbrott någon gång per år så blir man ju nervös att något av dessa ska råka bli långvarigt.

Skadorna som kan komma av ett långvarigt strömavbrott kan ju bli extremt kostsamma och ödelägga ett helt kar om man har riktigt otur.

När då Fish-Street.com (http://www.fish-street.com/coralbox_powercell_for_jebao_battery_pump__dc_pump) släppte en batteribackup från CoralBox, passande bla Jebaos streamers och DC-pumpar, så var jag inte sen att beställa en.

RW-8 samt WP-25 ska i läge W1 kunna köras i 24h med ett fräscht batteri vilket räcker gott för mig.

Har jag inte misstolkat kablaget så ser man till och med ut att kunna driva två enheter med samma batteri om man vill köra t.ex. returpumpen och en streamer, kanon enligt mig!

Man kan även seriekoppla två batterier för att fördubbla batteritiden om det skulle finnas behov för det. Kablage för denna koppling medföljer.

Laddaren som syns på sista bilden nedan lyser grönt när batteriet är fulladdat och orange vid laddning.

post-7018-14468935428585_thumb.jpg

Idag ska jag sätta en överbliven WP-25:a i en hink i läge W1 så återkommer jag imorgon med resultat.

Bara att fråga på om någon vill ha mer bilder, mått eller dylikt.

post-7018-14468935428231_thumb.jpg

post-7018-14468935428418_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många ah timmar var den på ?

Funderar på hur länge den orkar driva en DC12000 returpump ?

De har faktiskt testat just med DC12000 och med en tryckhöjd på 1.7m och pumpen på max så räckte batteriet i 2h 15min.

Skulle man köra den på halvfart så har man säkert två timmar till i drifttid skulle jag tro.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så, då har pumpen slutat att gå.

Det fanns fortfarande ström kvar i batteriet för att styra kontrollern, men inte för att impellern skulle snurra.

Nu är detta en WP-25:a som gått ett par månader i ett kar, sedan legat orengjord i kartong i ytterligare ett par månader innan jag stoppade den i hinken igår.

Så med en helt ny streamer utan kalkalger m.m. så har jag ingen större anledning av tvivla på deras 24h.

Jag skulle säga att det är en kanonprodukt som kommer att ge mig personligen, betydligt mer sinnesro de gånger man lämnar karet över en helg eller dylikt.

Edit: Kan ju vara bra att klargöra att den gick i 20h. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...