Gå till innehåll

Blyg Koran kejsare.


Ingemar

Rekommenderade inlägg

Min koran kejsare håller sig gömd i revet. Den har tidigare varit pigg och orädd. Har inte sett att den bråkat med någon annan heller. Den har nu hållt sig undan i 3 dagar. Kommer inte fram vid matning heller.

Är detta ett naturligt beteende.? Tacksam för tips.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Verkligen ingen expert på din art..men har den tidigare varit pigg och orädd så är det något som inte stämmer rent logiskt kan inte tänka mig att det är något artspecifikt beteende..någon mobbare som du kanske har missat? vad har du mer för fisk?..i värsta fall är den sjuk..då brukar fisk dra sig undan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte så många fiskar i karet. En gul kirurg en palett kirurg samt en dvärgkejsare. Dessutom 2 clown och 2 Gramma loretto.

Det har inte varit något bråk tidigare utan väldigt fredlig stämning. Jag har en webbkamera och har noterat att han gör en avstickare ut i karet men snabbt in i grottan igen. Den har varit mycket sällskaplig tidigare. Pekar man på rutan så brukar den komma fram och hälsa. Tjock och fin är den. Jag har haft den i två månader ganska exakt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Att den gör avstickare ut sen snabbt in igen tippar jag på att någonting känner den sig inte trygg med..det behöver kanske inte vara någon annan fisk den är rädd för,kan vara något i rummet som triggar..kanske reflexer/skuggor nu när det blivit ljusare?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ikväll har den visat sig igen och ätit lite artemia. Den ser fin ut och ser inte att någon annan är på den. De kanske är som vi och känner för att dra sig undan ibland. En fascinerande värld det här.

Att den gör avstickare ut sen snabbt in igen tippar jag på att någonting känner den sig inte trygg med..det behöver kanske inte vara någon annan fisk den är rädd för,kan vara något i rummet som triggar..kanske reflexer/skuggor nu när det blivit ljusare?
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...