Jim_J Postat 10 februari 2015 Postat 10 februari 2015 Hej!Det finns ju några som kör ReefAngel här, men är det någon som kör doserpumpar genom RA?Jag tänkte mig att man kan köpa lösa pumphuvuden för en spottstyver och styra genom RA. Innan jag uppfinner hjulet på nytt, är det någon som har erfarenheter av detta?MVHJim Citera
phrusher Postat 10 februari 2015 Postat 10 februari 2015 Jag kör med deras dubbeldoserpump till Ca och Mg, tror inte att just den längre finns till försäljning? Har köpt ett löst pumphuvud för att testa med ytterligare en kanal men har inte kommit till skott än. Citera
Jim_J Postat 10 februari 2015 Författare Postat 10 februari 2015 Nej, den finns tyvärr inte längre. Vad är det för pumphuvud du köpt? Om jag förstått det rätt så styrs de flesta med PWM, går det att ställa på en fast nivå?Jag har köpt RA power expansion med 8 12V uttag, och tanken är att använda denna och bara styra tid på / av med RA Citera
phrusher Postat 10 februari 2015 Postat 10 februari 2015 Vad är det för pumphuvud du köpt? Om jag förstått det rätt så styrs de flesta med PWM, går det att ställa på en fast nivå?Jag har köpt RA power expansion med 8 12V uttag, och tanken är att använda denna och bara styra tid på / av med RADet blev något slumpmässigt pumphuvud på ebay, mest för att testa och leka lite med. Jag styr mina befintliga doserpumpar med 12V power expansion och tanken även för mig är att använda den till den nya fristående pumpen. Citera
Jim_J Postat 15 februari 2015 Författare Postat 15 februari 2015 Blev fyrs stycken sådana: http://www.ebay.co.uk/itm/281598849844Är det för bra flås i dem så borde det gå att sätta en potentiometer på dem för att kunna strypa hastighetenNågra framsteg för dig phrusher? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.