hbmannen Postat 10 november 2005 Postat 10 november 2005 ja vet att ja läst de här på guiden, hur långt från hörnet man ska borra hålet för durson.. men nu hittar ja inte den länken..Hur ser det ut på era kar??// Patric.. Citera
wrang Postat 10 november 2005 Postat 10 november 2005 Hur stort akvarium blir det och vilka mått !?? Citera
hbmannen Postat 10 november 2005 Författare Postat 10 november 2005 de får du veta senare.. ja kommer att ha håldiameter 63mm iaf.. sen vill ja bara veta vart de ska borras för bästa hållbarhet.. Citera
uffe2 Postat 10 november 2005 Postat 10 november 2005 Jag har ett 800 l kar som Globefish har byggt med 12 mm glas.Han har gjort mina två hål 40(32mm)&63(50) mm rör 11 cm från glaskankten till hålens yttre kanter. Citera
wrang Postat 11 november 2005 Postat 11 november 2005 de får du veta senare.. ja kommer att ha håldiameter 63mm iaf.. sen vill ja bara veta vart de ska borras för bästa hållbarhet..Attans trodde att du skulle försäga dig När jag hadde mitt borrat så var det 8cm ut från kanten detta var lite tajt från baksidan så jag ej tänkte att själva ställningen byggde 45mm så röret ner under karet tog i kanten på ställningen. Fick såga ut lite i regeln.Mitt hål var oxså 63mm skall du köra med retur röret i detta hål med? Citera
hbmannen Postat 11 november 2005 Författare Postat 11 november 2005 Attans trodde att du skulle försäga dig När jag hadde mitt borrat så var det 8cm ut från kanten detta var lite tajt från baksidan så jag ej tänkte att själva ställningen byggde 45mm så röret ner under karet tog i kanten på ställningen. Fick såga ut lite i regeln.Mitt hål var oxså 63mm skall du köra med retur röret i detta hål med? . jo ja tänkte köra returen i samma.. alternativt att gå upp me returen bakom tanken för att sedan gå ner igen uppenfrån.. om du förstår hur ja menar?kanske hamnar en squid där me,, vi får se om den e nått å ha.. Citera
wrang Postat 11 november 2005 Postat 11 november 2005 Jag hadde problem med slörp då jag körde med denna storlek på rör ner till sumpen men himmla praktiskt med allt i samma men sätter man en durso på det hela så borde det bli tyst.Skall du ha en ytavrinnings låda runt röret och en Durso eller en förstorning som jag körde medSquiden är nog lite varierande kvalite om man fattat efter andra skrivit men det är himmla tjäckt med denna Citera
hbmannen Postat 11 november 2005 Författare Postat 11 november 2005 tänkte ha ytavrinnings låda. och durso.. men ja vet inte om det går att lösa det me returen i durson??? vart ska returen gå ut ur durson då??? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.