Peckoltia Postat 7 mars 2015 Postat 7 mars 2015 Jag köpte 5 st Sexy shrimp igår och har suttit och studerat dem mycket då deras lilla kar står på köksbordet, de är ju både vackra och roliga små krabater med sina vevande stjärtar rakt upp i vädret:)Det bör väl gå att se vilka som är honor respektive hannar och har jag fel när jag tror att de rundaste ock större är honor:) ? Citera
turboadde Postat 7 mars 2015 Postat 7 mars 2015 Det lättaste sättet att köna dom är att kolla på det ena vita bandet som går på stjärten. På hanar så är det helt och på honor är det brutet. Väldigt lätt att se när man lärt sig vad man ska kolla på. Men honor brukar vara lite större och så brukar dom bära rom under stjärten så dom ser stora ut med Citera
Peckoltia Postat 8 mars 2015 Författare Postat 8 mars 2015 Ok, jag vet att jag har minst 1 hona i karet hon som sitter och pillar på korallen i början men jag ska kolla de mindre med men jag tror jag ska köpa några till av dessa charmiga räkor:) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.