hippo Postat 13 november 2005 Postat 13 november 2005 hur gör man när man backspolar osmosen.kopplar man helt enkelt bara på vattnet på den blå utloppsslangen? Citera
Christer T Postat 13 november 2005 Postat 13 november 2005 På min öppnar man den lilla ventilen som reglerar vattenmängden helt. Då sprutar det för fullt och man "sköljer" membranet. Citera
Dykaren Postat 14 november 2005 Postat 14 november 2005 Den behöver inte bakspolas... släng det den producerar de första 10 minuterna... sen är det bara att köra som vanligt. Citera
hippo Postat 14 november 2005 Författare Postat 14 november 2005 ok .jag har inte använt den på typ 6 veckor.tänkte att det kanske bildas massa otrevliga bakterier i den Citera
Ingvar Hellmalm Postat 15 november 2005 Postat 15 november 2005 Det gör det säkert. En osmosanläggning som inte använts på 3 dagar skall koncerveras för att menbrantet inte skall förstöras i varje fall på den anläggning som jag har på båten för att producera sötvatten. Dessutom får membranet inte torka ut då förstörs det!Vattenledningsvatten har dock mindre bakteriehalt så där håller det nog längre men 6v.......? Citera
hippo Postat 15 november 2005 Författare Postat 15 november 2005 Det gör det säkert. En osmosanläggning som inte använts på 3 dagar skall koncerveras för att menbrantet inte skall förstöras i varje fall på den anläggning som jag har på båten för att producera sötvatten. Dessutom får membranet inte torka ut då förstörs det!Vattenledningsvatten har dock mindre bakteriehalt så där håller det nog längre men 6v.......?jaha så de e bara att slänga membranet då?jag får göra ett test på vattnet som kommer ut .hur många microsiemens ska ett bra osmosvatten ligga på? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.