Norberg Postat 14 november 2005 Postat 14 november 2005 Efter några byten av föreningslokal så har äntligen Motala Akvarieförening fått tag i nya lokaler.Så nu tänker vi dra igång den stora saltburken som kommer från Tore Kjellberg! Den där på 1600 liter. Tanken är att ha ett fiskakvarium och inte så mycket koraller för att det ska vara lättskött.Så därför slänger jag ut en blänkare på guiden. Har dina fiskar växt ur burken och du har inte hjärta att skicka dem på Gustavsbergsbussen, har din lokala handlare nekat för 5:e gången att ta emot din 40 cm stor paddelaborre eller var wookpannan för liten!Då har chansen kommit för dig.Lite in på det nya året (2006) kommer vår burk att vara igång och vill du skänka, förvara eller byta firrar mot ett fika så hör av dig! Vi tar gärna emot fisk som vuxit ur ditt akvarium. Alla sorters saltvattensfisk är av intresse.Kontakta mig med PM om det verkar intressant!(Om det här inte är rätt ställe för det här Wrang så säg till!) Citera
metcrue Postat 14 november 2005 Postat 14 november 2005 Vet inte hur du skall ha det med ljus, men jag har en stor anemon som jag gärna blir av med, inklusive två clowner. Citera
Norberg Postat 14 november 2005 Författare Postat 14 november 2005 Suveränt anemoner och clowner är alltid kul!Vi kommer att köra med en 250W lampa och lysrör som det ser ut så kanske det skulle funka om den satt uppe i ytan!Har du dem kvar om typ 3 månader så kan vi ju kolla på det! Citera
metcrue Postat 14 november 2005 Postat 14 november 2005 Den står under 150w nu, så det är nog inga problem. Den måste ut när jag är klar med mitt stora kar, och alla som känner mig vet att det lär ta en tre månader till:), har hållit på ett år nu:). Då paxar jag den för er. Citera
Norberg Postat 1 november 2006 Författare Postat 1 november 2006 Nu är Motala Akvarieförenings saltakvarium i klubblokalen igång!Det tog tid men till slut landade projektet.Så har du stora fiskar som vuxit ur ditt kar så får du gärna donera dem till klubben eller sälja för en symbolisk slant!Hör av dig med PM! Citera
Laggeman Postat 1 november 2006 Postat 1 november 2006 Trevligt! Lite bilder på lokalen och burken vore trevligt. Citera
Norberg Postat 1 november 2006 Författare Postat 1 november 2006 Visst finns det bilder, kolla i bildarkivet. Det är lite blandade bilder från föreningens akvarier.http://www.motala-akvarieforening.se/ Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.