mikjon Postat 31 maj 2015 Postat 31 maj 2015 Du kan köra med en Tunze Osmos 3152 för att fylla på vattenreservoaren, funkar fint tillsammans med Biltemas vattendunk din96 på 12 lit Citera
akejan Postat 10 juni 2015 Författare Postat 10 juni 2015 Fått besked att karet anländer till sverige vecka 26. Troligen får jag då karet i slutet av Juni - början av Juli. Citera
Noxy Postat 10 juni 2015 Postat 10 juni 2015 Fått besked att karet anländer till sverige vecka 26. Troligen får jag då karet i slutet av Juni - början av Juli.Nice. Då får du säga hur den är. Betyg på allt Citera
akejan Postat 19 juni 2015 Författare Postat 19 juni 2015 Testade hur det kan se ut. Blev väl hyfsat. Citera
mikjon Postat 19 juni 2015 Postat 19 juni 2015 Ser riktigt bra ut. Har du lakat ur stenen? Själv håller jag på att laka ur mina, legat ett par veckor i vatten. Citera
akejan Postat 19 juni 2015 Författare Postat 19 juni 2015 Nej, Marco rocks behöver inte det. Ska bara skölja av stenen innan. Citera
strf90 Postat 19 juni 2015 Postat 19 juni 2015 Tjenixen! Jag har beställt ett Reefer 350 och går i väntans tider jag med Ska bli kul att se hur det är Funderar på samma skummare som du valt. Belysning blir två stycken Radion XR15 pro hos mig. Har du bestämt dig för vilka cirkulationspumpar du skall ha?Fick du fina bitar av marco rocks när du beställde eller mest småbitar?-- Edit -- Såg bilden och de var ju fina bitar. Har du tänkt förankra dem i varandra på något sätt? Citera
akejan Postat 19 juni 2015 Författare Postat 19 juni 2015 Det blir en Jecod dct4000 som retur och en Mp40 QD som cirkulation.Det var fler större än små. Jag knäckte 2 av de större. Stenarna "låser sig" bra i varandra så jag tänker bara fästa några mindre bitar som utsprång på några ställen.Stenen är väldigt fin. Citera
akejan Postat 19 juni 2015 Författare Postat 19 juni 2015 Tjenixen! Jag har beställt ett Reefer 350 och går i väntans tider jag med Ska bli kul att se hur det är Funderar på samma skummare som du valt. Belysning blir två stycken Radion XR15 pro hos mig. Har du bestämt dig för vilka cirkulationspumpar du skall ha?Fick du fina bitar av marco rocks när du beställde eller mest småbitar?-- Edit -- Såg bilden och de var ju fina bitar. Har du tänkt förankra dem i varandra på något sätt?Då lär du snart få ditt kar. Var köpte du det?Lycka till! Själv har jag aldrig haft ett kar med sump, det ska bli spännande. Citera
strf90 Postat 19 juni 2015 Postat 19 juni 2015 Då lär du snart få ditt kar. Var köpte du det?Lycka till! Själv har jag aldrig haft ett kar med sump, det ska bli spännande.Ja det lär dyka ner om någon vecka eller två men det skall inte fyllas med vatten för en i slutet av augusti. Lite semestrar och grejer att avverka först Köpte det av ASI i Ludvika Jag har haft ett kar med sump innan men det var ett hemmabygge som jag inte gillade så har haft mindre kar sedan dess. Några RSM 130 och nu ett Aqua medic Blenny som jag trivs jättebra med!Men det är bara 80L så skall bli kul med ett lite större.Jag tänkte nog borra och fästa ihop stenarna med lite pvcrör/plexistavar så jag kan ska skapa lite mer annorlunda formationer.Jecod? är det samma som Jebao? eller är jag ute och cyklar?Jag funderar på att ha två MP 10 eller en MP40 tror att returen kommer skapa en del cirkulation den med Citera
akejan Postat 19 juni 2015 Författare Postat 19 juni 2015 Jebao heter numer Jecod.Trevlig midsommar! Citera
Manks Postat 20 juni 2015 Postat 20 juni 2015 upptäckte också det, men samma nummer på förpacknignen som jebao och allt annat stämmer, troligtvis varumärkesintrång på någon marknad. Ska bli kul att se det här dra igång Citera
akejan Postat 24 juni 2015 Författare Postat 24 juni 2015 Imorgon skickas karet från Stockholm. Anländer väl fredag eller på måndag.Uppdaterar då det anlänt. Citera
Noxy Postat 24 juni 2015 Postat 24 juni 2015 Härligt. Nu måste det klia i fingrarna. Ska bli spännande att följa Citera
akejan Postat 26 juni 2015 Författare Postat 26 juni 2015 Fick bekräftat att karet anländer på måndag förmiddag.Återkommer med uppdateringar och bilder då. Citera
akejan Postat 29 juni 2015 Författare Postat 29 juni 2015 Skruvat ihop bänken och satt i sumpen. Bänken lutar en aning i sida men jag tror det kommer att gå bra ändå.Ska fixa bärhjälp ikväll så karet kommer på plats. Citera
mikjon Postat 29 juni 2015 Postat 29 juni 2015 Helt ok, ligger mellan strecken, brukar jämna till sig med lite tyngd. Citera
Noxy Postat 29 juni 2015 Postat 29 juni 2015 Ser riktigt fint ut. Blandar du vatten för fulla muggar nu? Citera
Matthias_H Postat 29 juni 2015 Postat 29 juni 2015 spännande väntar på mer bilder ska byta till ett red sea reefer 450 till hösten Citera
akejan Postat 30 juni 2015 Författare Postat 30 juni 2015 Detta får "ligga till sig" ett tag. Det ser väl skapligt ut. Har ca 30 liter kranvatten i och detta ska få vara kvar. Resten av vattnet blir osmos. Idag ska jag "dra in" strömmen i bänken. Citera
akejan Postat 30 juni 2015 Författare Postat 30 juni 2015 Kan nog inte få det så mycket bättre? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.