hundben Postat 26 september 2015 Postat 26 september 2015 HejHar ett problem med mitt akvarium som har varit igång i 7-8 år.Allt har funkat klockrent fram tills för några veckor sen.Då fick jag för mig att plocka bort lite koraller som växt sig lite för stora. Bytte detta mot lite annat i en akvarie butik vilket jag inte har stoppat i akvariet än.Sen denna dagen har inget varit sig likt. 2 fiskar har dött, korallerna lever men inte på långa vägar som tidigare, slår inte riktigt ut, märks tydligt.Bytt vatten ett par gånger 10% blev lite bättre men slår ändå inte ut. Har bara mjukisar som varit stora och fina nu halv dassiga.Har ingen aning om vad detta beror på, Har inte ändrat mer än korallerna jag tog bort visst vissa av korallerna mår fint 2-3st men inte alla. Citera
Perk Postat 27 september 2015 Postat 27 september 2015 Vad var det för koraller? Kan det ha blivit något "giftkrig" som startats av att du rörde korallerna? Fick du ner något ämne när du tog bort dem? Tex tvålrester från händerna? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.