wrroomm77 Postat 2 december 2005 Postat 2 december 2005 Jag har en aquacare 700A som funkar bra men nu slutade den skumma men jag tror nog att det var utrrömmarstenen i lindträ som var för gammal så jag har bytt den nu men min fråga är hur ofta ska man byta den? Citera
wrang Postat 2 december 2005 Postat 2 december 2005 När jag hadde en likadan så bytte jag vartannan månad. Med köpta (Zooaffär) varje månad så det är lite med kvaliteen med dessa. De som höll längst var då jag gjorde egna utav lindträstavar. Köpte stavarna på den lokala brädgården. Kommer ej ihåg exakt vad de kostade då.Byt då man ser att de ser murkna/mjuka ut Citera
Stefan molin Postat 2 december 2005 Postat 2 december 2005 Hej ,annars går det med Seras keramiska syrestenar,den kokar du med ättika så blir den ren.mvh Stefan Citera
acuario Postat 2 december 2005 Postat 2 december 2005 Keramikstenar håller länge men de ger större bubblor=sämte effektivitet. Lindträstenar bör man byta varannan vecka för effektivast skummning. Jag har en hel del erfarenhet av motströmsskummare med syrestenar från den gamla med inte goda tiden. Nu är det dyrare och mer att tänka på men akvarierna ser och funkar så mycket bättre nu för tiden Citera
wrroomm77 Postat 3 december 2005 Författare Postat 3 december 2005 hur gör man egna utströmmare? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.