Gå till innehåll

vilken färg målar ni baksidan med??


hippo

Rekommenderade inlägg

Jag tog en blå plastfilm och satte dit. Man får köra med en gummiskrapa för att få bort luft bubblorna. När man målar så är det svårt på glas att inte få med penseldragen. Å andra sidan är det ju fullt med kalkalger efter någon månad så då spelar det kanske inte så stor roll.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag målade min baksida med vanlig vattenbaserad färg i en viss blå kulör. Det gäller att måla flera lager ca 3-4 st. Det syns absolut inte några penseldrag på min bakruta, och jag brukar även skrapa den ren från alger med jämna mellan rum. Då hinner inte kalkalgerna få fäste. Vissa föredrar dock att ha rutan täckt med kalkalger vilket är en smaksak.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag målade med Toplac Östersjöblå (International) båtlack och är helnöjd. Det är en fin färg och med rollern blir det inga som helst sträck. En varning dock, minsta lilla rest av fett kvar på glaset innan man målar kommer att driva en till vansinne efter varje lager man pytsar på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...