Julgran Postat 3 december 2005 Postat 3 december 2005 Har precis köpt ett par små clownfiskar som är ca 2 cm stora. De är för små för att kunna äta Ocean nutrition Formula 1 pellets och fryst artemia kan de bara äta mindre bitarna av (så det blir en del spill vid matning)Ska jag försiktigt krossa Formula 1 pellets eller finns det något annat att mata med nu när de är så små? Citera
wrang Postat 3 december 2005 Postat 3 december 2005 Låter som en smart ide. Krossa dom lite i en mortel.Mina var lika små men gav dom flingfoder och bosmider innan de nu äter Ocean nutrition Formula 1 pellets stl small Citera
Julgran Postat 3 december 2005 Författare Postat 3 december 2005 Jag försökte mata dem med stl small men de fick inte in dem i munnen. Verkar som morteln kommer till användning nu. Citera
wrang Postat 3 december 2005 Postat 3 december 2005 Tvätta ut den bara så att ej kryddor kommer med. Kanske kan ha betydelse för de små livens magar Citera
crille Postat 3 december 2005 Postat 3 december 2005 prova med levande artemia,även stora clowner är galna i det Citera
Julgran Postat 3 december 2005 Författare Postat 3 december 2005 Kom precis på att stora morteln "stinker" av kardemumma. Det får nog bli klassiska "lägg i plastpåse och banka försiktigt med morteln knepet"Levande artemia håller jag på och experimenterar med. Har odlat i två veckor och de är 4 mm nu. Citera
crille Postat 3 december 2005 Postat 3 december 2005 dom har allra bäst näringsvärde när om är nykläcta,men prova med dom du har. Citera
Julgran Postat 3 december 2005 Författare Postat 3 december 2005 ok, då vet jag. Jag tänkte mest på att dra upp dem i storlek för att se om det var enkelt. Citera
Ingvar Hellmalm Postat 4 december 2005 Postat 4 december 2005 Glöm inte Bosmidier de har jag använt och fött upp yngel med. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.