boman Postat 9 november 2015 Postat 9 november 2015 Hej köpte en Profilux11 Plus som även är uppgraderad. Nu till frågan, var hittar jag information om inkoppling av denna både gällande kabeldelen och programdelen. Är inte speciellt hemma på detta så behöver nybörjar instruktioner samt ställe där jag kan köpa kablar som saknas. Så här ser tanken ut för anv, till en början ut.Detta har jag:Profilux11 Plus samt utbyggnadsdelen.PH - mätningSalt - mätningGHL - doserrpump med 4 uttag. Dock den som man styra direkt ifrån, men borde väl ändå gå att köra igenom datorn ?Strömkabel: Vill förutom detta även köra Tunze pumparna x4 som i dag körs med 7096 styrenheten. Såg att det fanns kablar pluss splittar för att kunna köra dessa.? är också hur jag kan göra med belysningen som i dag är 10x80w - T-5 sittande på mitt RSM 650s " Vore mycket tacksam för hjälp att komma igång med detta som just för tillfället känns som överkurs, men om man bara kommer igång så kan man lära sig under tiden.Mvh Jan Boman PS: hoppas detta är rätt plats för detta annars får ni flytta mig. Citera
wrang Postat 9 november 2015 Postat 9 november 2015 Är det en GHL 2 Plus du köpt? Kolla på GHL sida https://www.aquariumcomputer.com Biotedmarin har massor av GHL prylar hemma å på lager, ring och kolla vad han har inne. för att styra dina lampor så måste de vara dimmbara 1-10V är dom detta?för att köra dina punzepumpar så behöver du 4st kablar tunze 1 och tunze 2 och ev splitter så kan du köra 4st Citera
boman Postat 9 november 2015 Författare Postat 9 november 2015 Ja GHL 2 Plus och så verkar det vara expansionsenheten till denna.Nej inte dimmbara lampor.Tack ska titta på sidan och Bioted Marine Citera
wrang Postat 9 november 2015 Postat 9 november 2015 kostar massa att byta ut dessa drivdon så det är ej så fräckt som man kan tro med massa dimmer mer om man är ute efter moln etc Läs manualen så får man till det en massa. Men ska försöka hjälpa så mycket jag kan Citera
boman Postat 9 november 2015 Författare Postat 9 november 2015 Låter väldigt trevligt med hjälp, det tackar man för.mvh Boman Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.