Gå till innehåll

Två stycken Balistoides conspicillum?


NovemberRain

Rekommenderade inlägg

Hej!

 

Jag har en förkärlek till tryckare och det går idag 4st i mitt kar. En Balistoides conspicillum, Odonus niger, Rhinecanthus aculeatus, Sufflamen albicaudatus och så köpte jag en femte, en till Balistoides conspicillum. Den var lite större än den jag redan hade i karet och tyvärr började bråket och den stora som kom i sist var tuffare än den första lite mindre.

Nu bor den lite mindre i sumpen och mår bra :) 

 

Min fråga lyder, är det ens möjligt att hålla två likadana tryckare i samma kar och i så fall hur ska man introducera dem inför varandra?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har gått i samma tankar att göra på det sättet, men är osäker på att det fungerar. Hört talas från flera inkl dig nu Laggeman :) om att så länge de är av samma kön ska de fungera att göra så men är de av olika ska de gå ändå och så vitt jag vet kan jag inte urskilja könet på dessa.

 

Kanske ska prova mig fram. Borde det alltså bara räcka med att jag "bara" fiskar upp den som går i visningskaret och sedan lägger ner båda två samtidigt? Eller ska jag låta båda gå i sumpen i olika fack några dagar eller kan det stressa fiskarna i onödan?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...