Peter G Postat 3 december 2005 Dela Postat 3 december 2005 modell nr2ni som använder AC, vad har ni för pump till era reaktorer?jag skulle starta igång min reaktor igen efter sommarens uppehåll och upptäcker då att en aquaclear pump på 1200L/h inte klarar trycket från co2 tuben, så den stannar av och kolsyran läker ut i baljan.så jag måste skaffa en stark pump med lågt flöde....vad ska jag ha? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stefan molin Postat 4 december 2005 Dela Postat 4 december 2005 Hej,en doser pump mod stor går bra,Mvh Stefan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 4 december 2005 Dela Postat 4 december 2005 Vilken pump menar du? Pumpen som matar vatten eller cirkulationspumpen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Peter G Postat 4 december 2005 Författare Dela Postat 4 december 2005 pumpen som matar vatten. kommer någon föresten ihåg hur mycket som ska flöda igenom reaktorn? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 4 december 2005 Dela Postat 4 december 2005 Jag kör med en Eheim 1048. Jag hade en sådan över och min kalkreaktor sitter 1,5 meter ovanför sumpen där jag tar vattnet, så jag behövde något som tryckte på lite... Jag stryper flödet så att jag får en mycket tunn stråle tillbaka på gränsen mellan att det droppar och rinner om du förstår vad jag menar. Det skall bli för en 2:a 8-10 l/timme. Annars riskerar man att reaktorn inte hinner lufta av vattnet från kolsyra med sänkt PH som följd och dessutom sämre verkningsgrad.Titta även på AquaCares hemsida http://www.aquacare.de där finns även manualer att ladda hem. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.