Lille Skutt Postat 13 november 2015 Postat 13 november 2015 (ändrat) Hej igen guiden! Nu är det så att mina små clowner som varit totalt ointresserade av mina Euphyllior tills idag och går nu bananas i dem vilket verkar roa dem sådär måttligt.. Ett angenämt problem hursom eftersom man hört att inte alla uppfödda clowner går in i en anemon.. Nu till frågorna som är: Hur tror ni det skulle funka att slänga i en bubbletip? Finns det nåt sätt som ökar chansen att den inte vandrar runt och pajar allt utan att spika fast den i en sten? Hur skulle den trivas under en Kessil 360we på 65%? Hur skulle ni gjort? Akvariet är ett Lido 125, Bilder hur scapen finns här: https://saltvattensguiden.se/index.php?/topic/48690-min-f%C3%B6rsta-hj%C3%A4rnbl%C3%B6mitt-f%C3%B6rsta-akvarium/?view=findpost&p=578855 Vattenvärden: (Salifert) Ca 430KH 8,5Mg 1400Po4 0,03-0.1No3 2-5Temp 25Salt 1,025 Tack på förhand och trevlig helg på er! / Andreas Ändrat 13 november 2015 av BSBD Citera
muha Postat 13 november 2015 Postat 13 november 2015 Mina gick länge mellan olika euphyllias till dom fick en bubbeltip föra vecka. Tog bara några dagar tills dom flyttade in. Nu går dom ut bara vid matning. Hjälpte dom lite på traven och placerade bubbeltip i närheten. Anemon är öppen hela tiden och sitter kvar på samma plats. Citera
Tribiani Postat 13 november 2015 Postat 13 november 2015 Mina clowner håller sig i Rhodactisarna fast jag har 8 Bubble tip anemoner i karet för tillfället. De har förökat sig galet mycket men blir ratade av clownerna. Citera
Lille Skutt Postat 13 november 2015 Författare Postat 13 november 2015 Mina gick länge mellan olika euphyllias till dom fick en bubbeltip föra vecka.Tog bara några dagar tills dom flyttade in. Nu går dom ut bara vid matning. Hjälpte dom lite på traven och placerade bubbeltip i närheten. Anemon är öppen hela tiden och sitter kvar på samma plats. Mina clowner håller sig i Rhodactisarna fast jag har 8 Bubble tip anemoner i karet för tillfället. De har förökat sig galet mycket men blir ratade av clownerna. Tackar för svaren men jag är mer orolig att anemonen ska döda korallerna än att clownerna ska rata den? Är det stor risk för ett sånt scenario tro? Citera
Ove.P Postat 13 november 2015 Postat 13 november 2015 Anemoner brukar gilla god cirkulation. Om du placerar anemonen i närheten av en streamer så kommer den troligtvis inte att vandra runt. Citera
Lille Skutt Postat 15 november 2015 Författare Postat 15 november 2015 Anemoner brukar gilla god cirkulation. Om du placerar anemonen i närheten av en streamer så kommer den troligtvis inte att vandra runt.Ja jag tror jag får testa det för clownerna är väldigt våldsamma med korallerna så dom drar ihop sig ordentligt.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.