Gå till innehåll

Koraller-farligt?


MizzM

Rekommenderade inlägg

Håller på för fullt och köper på mig grejer för att starta igång mitt första saltvattenskar snart.

Har surfat runt här på forumet och läst en hel del om folk som har blitt både sjuka samt skadat sig pga koraller osv.
Blir lite orolig faktiskt om man överhuvudtaget törs ha nån som nybörjare? :grey: 

Knappar är iallafall nåt jag har bestämt mig för att INTE ha i karet då dessa verkar vara mest farliga att hantera.

Vad är bra att börja med? Om ni var nybörjare och skulle köpa en första korall, vilken skulle ni köpa?
Har också läst att handskar är bra att ha varje gång man är i karet å pillar så de är nåt jag kommer att ta för vana.

Har också hört att levande stenen samt levande sanden kan ha med sig små-djur som kan vara obehagliga? :disillusionment: 

Är jättesugen på att komma igång med karet snart men som sagt just den här biten skrämmer mig lite eftersom man absolut inte vill råka ut för nåt eller bli sjuk av hanteringen.


tacksam för svar/tips!  :distracted:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är lite som att säga att man ska inte ha knivar i köket för man kan skada sig på dem. Och lite som att man ska inte ha hund som husdjur då hunden kan bita och skada. Tror att du är på rätt väg, ta reda på vad som är elr kan vara farligt och hantera det med respekt. Jag är sj nybörjare och skaffade knappar efter knappt en månad. Har tom vågat fragga knapp kolonin. Dock väldigt försiktigt och med skydd. Lycka till

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...