Gå till innehåll

Centropyge Flavissimus


Jocke

Rekommenderade inlägg

De flesta Kejsare kan inte låta bli Trachyphyllia de smakar smaskens jag fick göra av mig med mina men man måste vara beredd att offra vissa koraller med kejsarfiskar mina 2 st dvärgkejsare pickar på nästa allt men min imperator rör nästan aldrig något utom just då Trachyphyllia.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Går inte att uttala sig om vilka kejsare som går ihop med vilka koraller. Enligt min erfarenhet verkar det bero på individen. Jag har haft Centropyge acanthops och oftast går det bra, men sen är där några som nafsar på korallerna och de är ju inte enkla att fånga precis...

Ett kul alternativ till Flavissimus är Acanthurus pyroferus som i en variant härmar Flavissimus som juvenil.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De flesta Kejsare kan inte låta bli Trachyphyllia de smakar smaskens jag fick göra av mig med mina men man måste vara beredd att offra vissa koraller med kejsarfiskar mina 2 st dvärgkejsare pickar på nästa allt men min imperator rör nästan aldrig något utom just då Trachyphyllia.

Det är samma med min imperator. Han har käkat upp en Trachyphyllia och har så smått påbörjat på den andra :smiley9:.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...