alexhong Postat 6 januari 2016 Postat 6 januari 2016 En till nybörjarfråga Om man har en kar på 500-600 liter och ska ha med alla möjliga maskiner, räcker ett vanligt eluttag? Eller ska man dra fram dubbla ledningar så inte proppen går jämt? Citera
Rameau Postat 6 januari 2016 Postat 6 januari 2016 Bara att börja räkna. För att vara på säkra sidan skulle jag inte belasta en 10A säkringsgrupp mer än 2000w även om den klara lite till Med dagens strömsnåla teknik tror jag inte du behöver flera matningar om du redan har en dedikerad matning till akvariet där inget annat kopplas in. 1 Citera
jimmy Postat 6 januari 2016 Postat 6 januari 2016 Du lär nog inte behöva mer än en 10ampMen har du möjligheten så skulle jag dra fram två å sätta separata jordfelsbrytare på varje.Sen dela upp karet så att om det löser ut en så finns det alltid cirkulation i karet 2 Citera
alexhong Postat 6 januari 2016 Författare Postat 6 januari 2016 Tack för tipsen. Smart att dela upp karet ifall det löser ut Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.