Gå till innehåll

Behöver er expertis hjälp angående genomföring el liknande


MonkeyMOD

Rekommenderade inlägg

Hej

Jag har ett litet projekt som involverar glas, vatten till slang. OCH jag har verkligen letat ett bra tag nu samt vet inte var jag ska vända mig. Så jag vänder mig till er även om detta projektet kanske inte exakt passar in i akvarium så är det i min tro att er kunskap inom området kan ge mig en hjälpande hand på vägen.

Mitt projekt är att borra 2 st hål i en Jack Daniels flaska ( ett i nedre delen av den platta sidan samt ett i överdelen av den platta sidan ). Det nedre hålet ska vatten tas ut ur och övre komma in genom. Jag behöver kunna ansluta en slang med 12/10 mm ( Yttre och inner diameter ) eller slang som är väldigt nära.

Mitt problem är att hur kan jag göra en tätt anslutning via hålet av glaset?

Har sett att man inom akvariehobby använder genomföringar eller liknande. Men problemet är att "bult/skruv liknande" delen måste gå att få ner genom flask halsen/flask öppningen. 

Någon som vet var man kan hitta en så pass liten genomföring?

Eller om ni vet något annat sätt att ansluta en liten slang till hålen i flaskan och få det tätt?

 

OBS, inget i aluminium!

Tack i förhand och hoppas ni inte stör er på att det inte är ett akvarium projekt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade provat att försegla med sikaflex 521. Finns andra jämförande produkter men denna är den jag har erfarenhet av.

 

Sikaflex®-521 är utvecklad för limning och försegling av plåtfalsar, beslag, genom- föringar, hörn- och vinkel- konstruktioner mm. Sikaflex®- 521limmar glas, plast, trä och metall och används inom karosseri-, fordons-, husvagns- och husbils-, kyl- och VVS- industrin samt skepps- småbåts-, container- och silostillverkning. 

 

Sikaflex®-521 - Sika Sverige

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...