Gå till innehåll

skötselråd till galaxea


Guest fishguard

Rekommenderade inlägg

Guest fishguard

tjena allesamm!

galaxean sveper endast med ett fåtal tentakler (2-3)..fast det kanske är normalt....vill den stå på sanden eller på stenen?

ni som vet kan väl ge mig lite råd här....krav på visst ph å så vidare

halter av spårämnen är som de ska i vattnet...

tacksam för hjälp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Att den bara har 2-3 svepande tentakler e ganska normalt. Galaxean klarar de flesta placeringarna i akvariet då den växer ganska olika i naturen. Medel till stark belysning och medel till starkt vattenflöde är väl vad de trivs bäst i. Kan gärna matas ibland med mysis eller artemia. CA=420 PH=8,1-8,4 SG=1,023-1,025

/Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med om att den kan stå lite var som helst. Härdig korall tycker jag. Problemet är det omvända. Sveptentaklerna kan bli långa och jag fick en ananskorall delvis förstörd av en Galaxea som jag tyckte stod långt bort, vilket tog lite tid för mig att begripa. Man minskar risken genom att ställa den mindre strömt för då blir inte tentaklerna lika långa. Jag klippte av sveptentaklerna då och då men det var tämligen meningslöst för de kom mycket snabbt tillbaka igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...