uffeboman Postat 17 februari 2016 Postat 17 februari 2016 Är det någon som har delat en Anemon och fått dem att leva? Citera
Jonas9209 Postat 17 februari 2016 Postat 17 februari 2016 Ja. Vi delade en bta. Båda delarna överlevde. Min del satt under en sten i flera månader innan den repade sig. Men sen så kom den fram och slog ut Vi delade anemonen med ett rakblad rakt igenom, igenom munnen. Skickat från min MotoG3 via Tapatalk Citera
uffeboman Postat 18 februari 2016 Författare Postat 18 februari 2016 Intressant, har fått min identifierad som en Heteractis magnifica och de delar sig vid förökning. Räknas som lite svårare anemon men skulle vilja prova dela den. Citera
uffeboman Postat 18 februari 2016 Författare Postat 18 februari 2016 Kan man påverka den att dela sig? Citera
Ouscazz Postat 18 februari 2016 Postat 18 februari 2016 12 minuter sedan, uffeboman sa: Kan man påverka den att dela sig? Påverka dig själv med tålamod istället, allt har sin tid. 1 Citera
uffeboman Postat 7 april 2016 Författare Postat 7 april 2016 Vill bara berätta att Anemonen delade sig själv till slut. Vet inte om jag påverkade den men den fick rätt så mycket mat kanske det hjälpte. Så nu kan den ena få flytta till det andra akvariet. 2 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.