Gå till innehåll

Tips på fisk


rickard81

Rekommenderade inlägg

  • 3 år senare...

Men hur e din xanthurus i beteendet mot clownerna??? Min xanthurus tog ihäl en Zebrasoma scopas, o den e juh i princip som gul kirurg men med annan färg. sen va den på o naggade på mina clowner.. men iof.. min xanthurus gav sig även på mina koraller, så det kanske va just min som va lite knäpp.. men e den bara lugn mot andra firrar så tycker jag flavescens e ett bra val.. helt klart bland dom finaste firrarna i salt.. Lycka till me firrarna

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hehe okej =)

inte så att jag bryr mig direkt om att du lyfter gamla trådar men kan bli lite störande ibland då det inte är aktuellt att läsa om det/diskutera det längre, fast vissa trådar är ju bra att du delar med dig utav erfarenheter/svar i då kan nybörjare hitta ännu mer när dem söker o letar info =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo det e så jag hittat svar på många av mina problem..eller dom problem man stött på hitills.. sen läser jag ofta trådar om fiskar,, bra o veta om man tex ska köpa fisk/korall o undrar va folk ha för erfarenhet av fisken/korallen.. även om svaren kommer tidigt eller sent.. vill dom sen sluta få svar e det bara att bryta tråden..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo det e så jag hittat svar på många av mina problem..eller dom problem man stött på hitills.. sen läser jag ofta trådar om fiskar,, bra o veta om man tex ska köpa fisk/korall o undrar va folk ha för erfarenhet av fisken/korallen.. även om svaren kommer tidigt eller sent.. vill dom sen sluta få svar e det bara att bryta tråden..

Jajjemen =)

Håller med dig helt o hållet :)

Men blev lite nyfiken på vad för typ av fisk Rickard ville ha tips till så tänkte föreslå några och såg då att tråden var gammal då han inte ens har kvar samma kar idag:P hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hehe ja då känns det iof lite oldschool.. iallafall för honom,, få hoppas nån annan få nån nytta av infon hehehe.. hoppas iaf att han hade ett bättre ex av xanthurus än jag.. tog död på allt.. tillomed min Haj.. som kostade skjortan.. men enligt info så ska den vara fredlig o revsäker.. så jag misstänker att det va nått strul i skallen på min firre..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är ju oerhört individuellt från fisk till fisk.

Däremot så är ju stora kejsare som jag alltid fattat det Kungar i karet.

Har aldrig haft någon annan än en liten imperator själv så vill inte yttra mig för mkt men det är vad jag förstått när jag läst andras trådar iaf :)

Sen så är det ju en hel del folk som haft kejsare som pickat på koraller osv medans endel kan ha exakt samma sort och den är revsäker, beror säkert lite på hur ofta man matar och vad man matar med?

Eller om dem är dumma nog och bara fått smak på korallerna :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe jo d e sant.. har hört samma när det gäller kirurger.. ska snart skaffa två palettkirurger o en gul kirurg, o jag ha haft båda innan utan problem, men ska spana runt på trådarna ändå och se om nån har råkat ut för några problem med dom.. bortsätt från pricken på palettkirurg då.. ha hört lite att gula kirurger kan ha en tendens att reta koraller då den ständigt pickar efter mat mellan tentakler o polyper... men ja hoppas det ska gå bra..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...