lundisen Postat 20 februari 2016 Postat 20 februari 2016 Hej. Har en FM bio pellets reaktor som jag fyllt på med 200g pellets. Enligt påsens rekommendationer så ligger jag nu strax över min för akvarie volymen. Nu till problemet andra reaktorer jag har sett så cirkulerar pelletsen mer än vad det gör i min. Motsat sida från där pumpen sitter står det mer stilla än rör sig. Kan detta bero på att det är ganska lite pellets i reaktorn? Pumpen är fullt öppen så den ger Max. pelletsen ligger löst så densiteter inte ihopp. Citera
mamadubba Postat 20 februari 2016 Postat 20 februari 2016 Kör du fauna marins pellets? De är ganska mycket lättare än andra jag har provat och behöver en mindre pump för att rotera. Jag brukar köra 25-50% av maxdos för mitt kar i min fm bio pellets reaktor, stillastående biopellets är inget bra och det brukar räcka med halva dosen.. Citera
lundisen Postat 20 februari 2016 Författare Postat 20 februari 2016 Ok de jag har heter all-in-one. Rek dos är 35-145g : 100liter och jag har stoppat i 230g. Kanske skall fundera på att byta pump. Citera
mamadubba Postat 20 februari 2016 Postat 20 februari 2016 Ja, eller borra bort strypningen som sitter i röret in till reaktorn, det har jag gjort och det blev lite bättre drag av det.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.