Nemisis Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 Hej!!Har ett kar på ca 110 liter som jag har två cirkulationspumpar i, en på 1000l/h och en på 560l/h. Nu e de så att jag har riktat dessa rakt in i ls:en så att vattnet i karet står nästan helt still i framkant. Tex fling maten rör sig minimalt när den kommer i karet. Nu till min fråga är detta dåligt? Cikrulationen i karet borde vara den samma eftersom pumparna suger ju ändå in vatten o pumpar ut de, dock kanske rätt in i ls:en så vattnet inte rör sig i karet. Hoppas ni förstår vad jag menar . Tycker ni att jag ska flytta dem så att de blir lite rörelse i karet? Om man inte frågar lär man sig inget... =). Kunde inte hitta ett ämne som rörde detta, gör någon de vore en länk bra..Tacksam för svar F Citera
crille Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 du kan prova att sätta dom så att vattnet möts på mitten på framrutan Citera
Linnex Postat 16 december 2005 Postat 16 december 2005 Jag kan rekomendera Hydor Flo snurror som delvis skapar vågeffekt.https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showpost.php?p=82872&postcount=45 Citera
Nemisis Postat 16 december 2005 Författare Postat 16 december 2005 Har en ytavrinning som suger från ytan o ned till pumpen så vågrörelser på ytan har jag. De jag undrar är om akvariet mår bättre av vatten som strömmar runt eller e de helt ok att de rör sig minimalt förutom vid pumparna som skickar vattnet rätt in i ls:en.. Tack för de svar jag fått dock../F Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.