Gå till innehåll

Foder till Gobi - Valenciennea strigata


MasterD

Rekommenderade inlägg

Jag har dålig erfarenhet av att få dessa att ta till sig ersättningsfoder. Ibland tar de mysis och torrfoder, men ofta åker det tillbaka ut ifrån gälarna. Finns en del här som har lyckats bra med dem. Tjock sandbotten med mycket liv i är nog att föredra när man håller dessa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Skaffa en extra stringata. Min var passiv och tog inte foder. I samma sekund jag släppte i en till fick den första ett elt annat agerande. Två fiskar har ett facinerande uppträdande. De äter allt mysis och torrfoder.

Värt ett försök, bra tips!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Prova små pellets (Formula one + Formula two) av märket "Ocean Nutrition". Finns nog där du köper fisken. Iaf på alla ställen i sthlmsområdet. De sjunker till botten och lägger sig på sanden. Sen råkar fisken få detta i sig när den gräver. Förmodligen passerar det ut genom gälarna till en början, men efter ett tag lär den sig nog.

Ett annat tips är ju att ha fler fiskar i burken (har ingen aning om vad du har) som äter. Detta brukar trigga matvägrare att prova nya saker som de ser att alla andra hugger vilt efter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...