rickard81 Postat 27 mars 2016 Postat 27 mars 2016 Hjälp vad ska jag göra åt denna gröna alg. Vattenvärderna är följande Phosphate 0 Nitrate 10 Nitrite 0 Ph 8.3 Kh 9.5 Ca 420 Mg 1230 Phosphate testat med hanna resten med salifert. Dessutom så är mina euphyllior lite sura vill inte slå ut ordentligt Skickat från min SM-G935F via Tapatalk Citera
kocknick Postat 27 mars 2016 Postat 27 mars 2016 Din sten innehåller fosfat.. inte så mot att göra tror jag, bara vänta... jag har samma Citera
rickard81 Postat 27 mars 2016 Författare Postat 27 mars 2016 Din sten innehåller fosfat.. inte så mot att göra tror jag, bara vänta... jag har samma Mycket möjligt men varför visar testet noll Skickat från min SM-G935F via Tapatalk Citera
rickard81 Postat 27 mars 2016 Författare Postat 27 mars 2016 För att fosfaten sitter i stenen Okej ska ärligt talat säga att jag inte har jättekoll på kemin. Men om vattentestet visar 0 men stenen läcker. Kan ju inte köra med nån fosfatremover då och varför läcker stenen nu och inte tidigare? Skickat från min SM-G935F via Tapatalk Citera
kocknick Postat 27 mars 2016 Postat 27 mars 2016 Vet inte riktigt hur det kommer sig att det är så men fått det förklarat för mig så. Och det är väl nån process... du kanske får ett mer invecklat svar av nån annan om du har tur ☺ Citera
Perk Postat 27 mars 2016 Postat 27 mars 2016 Gissar att det tas upp direkt av algerna som då tar upp all fosfat som finns. Då kan det vara i princip noll på testet men ändå ge förutsättningar för alger. Obs, jag gissar, inte expert på området. Citera
rickard81 Postat 28 mars 2016 Författare Postat 28 mars 2016 Gissar att det tas upp direkt av algerna som då tar upp all fosfat som finns. Då kan det vara i princip noll på testet men ändå ge förutsättningar för alger. Obs, jag gissar, inte expert på området. Tack för svar ska söka vidare på området:) Skickat från min SM-G935F via Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.