Sandra1881 Postat 25 april 2016 Postat 25 april 2016 Hej. Är de non som vet om clownerna kan stressa ihjäl en Anemon? Min Anemon är nyinflyttad i karet, mina clowner lämnar den inte en sekund.....kan dom stressa ihjäl den? Citera
Olle Postat 25 april 2016 Postat 25 april 2016 (ändrat) Kolla länken ovan. min anemon vart som vanligt efter en vecka. Men dom vill gärna ha hyfsat bra vattenkvalitet. Så det är nog ingen fara bara att vänta. Ändrat 25 april 2016 av Olle Citera
Sandra1881 Postat 25 april 2016 Författare Postat 25 april 2016 Ser ingen länk Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Sandra1881 Postat 30 april 2016 Författare Postat 30 april 2016 Hittade idag anemonen under en sten på rev pelaren. Har tappat sin färg. Liten som en fem krona och har dragit in tentaklerna. Lyfte fram den så den skulle få lite ljus. Men vet inte om den klarar sig den verkar vara i dåligt skick. Allt annat verkar må bra. Vet inte vad ja ska göra. Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
flash Postat 1 maj 2016 Postat 1 maj 2016 (ändrat) Har aldrig varit med om att clowner stressat ihjäl en anemon. Tvärtom dom är bra för den och lever i symbios med den dvs dom skyddar den och den skyddar dom.Dom brukar också mata den som tack. Tycker inte dom är känsliga för högt nitrat eller fosfat heller. Men ljus det gillar dom. Tror tyvärr du måste söka svaret någon annanstans men clownerna har troligen inte orsakat detta. Den kanske håller på och dela sig då drar dom ihop sig och gömmer sig....har fotat en anemon delning och lagt upp här kolla. Ändrat 1 maj 2016 av flash Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.