Catchio Postat 30 juni 2016 Postat 30 juni 2016 Jag kommer eventuellt flytta till Nyköping inom det närmaste året och undrar vad det finns för saltbutiker om man utgår därifrån? Citera
m0jjen Postat 30 juni 2016 Postat 30 juni 2016 Stockholm är det nog bäst utbud i därifrån dessvärre. Tror inte det finns någon butik alls i Nyköping. Citera
Catchio Postat 30 juni 2016 Författare Postat 30 juni 2016 Ingenting åt Linköping, Norrköping, Eskilstuna eller så? Citera
m0jjen Postat 30 juni 2016 Postat 30 juni 2016 (ändrat) 12 minuter sedan, Catchio sa: Ingenting åt Linköping, Norrköping, Eskilstuna eller så? I Eskilstuna har du lustgården, utbudet svajar rätt friskt. Djurmagazinet i Norrköping har lite salt med, 4 kar med lite blandad fisk och ett mindre korallkar som brukar ha ett väldigt begränsat utbud. Korallfisken i linköping finns och där kan man inte det mesta beroende på hur snabb man är. De är grossister så mycket försvinner samma dag som det kommer. Har dock hittat en hel del fint där till överkomliga priser! Hade jag varit du hade jag alla gånger valt att åka till Triton och Aquastockholm framför alla de ovannämnda. Beror ju såklart på vad du ska ha med, men förutsatt att du inte ska ha clowner varje gång Lustgården och Djurmagazinet har väldigt väldigt begränsar med salt / tillsatser / diverse prylar och teknik. En snabb googelmaps visar att du har ungefär lika långt till triton som korallfisken och i min värld är det inte en tvekan! Ändrat 30 juni 2016 av m0jjen Citera
Catchio Postat 30 juni 2016 Författare Postat 30 juni 2016 Tack för ett utförligt svar! Då blir det till att handla så mycket som möjligt hos Stig i Gemla medan jag bor kvar här nere. Sedan tycks det finnas en del saltkar runt Nyköping så lite fraggbyte kanske löser det behovet med. Citera
m0jjen Postat 30 juni 2016 Postat 30 juni 2016 38 minuter sedan, Catchio sa: Tack för ett utförligt svar! Då blir det till att handla så mycket som möjligt hos Stig i Gemla medan jag bor kvar här nere. Sedan tycks det finnas en del saltkar runt Nyköping så lite fraggbyte kanske löser det behovet med. Finns ett par som jag känner till med fina kar så det går absolut. Bor själv i Katrineholm o byter gärna med folk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.