bengt Postat 30 juli 2016 Dela Postat 30 juli 2016 Hur har ni det med era skummare? Jag tycker det är svårt att få den perfekt, vätskan i skummarkoppen är lite för ljus tycker jag. Har en Grotech HEA 150 S som skummar bra men är inte helt nöjd med skummet. Kör ozon men bara lite i skummaren. Är det någon som har något bra knep, akvariet är ett Red Sea Reefer 250. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 30 juli 2016 Dela Postat 30 juli 2016 Hur gammal är skummaren? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bengt Postat 30 juli 2016 Författare Dela Postat 30 juli 2016 2 månader Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 30 juli 2016 Dela Postat 30 juli 2016 Ok, min behövde ett par månader inkörning innan den började skumma riktigt tjockt. Står den på rätt vattendjup i sumpen? Har du provat att öppna utloppet och sänka vattennivån i konen? Det kan ibland ta ett dygn eller två innan man får en fin skummhatt efter att man har sänk vattennivån. Jag låter alltid min gå minst 12-24 timmar efter justering för att se hur den reagerar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bengt Postat 30 juli 2016 Författare Dela Postat 30 juli 2016 Allt är inställt efter boken, har minskat luften lite efter ett tipps på reefcentral. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 30 juli 2016 Dela Postat 30 juli 2016 Min personliga erfarenhet är att en skummare är som ett levande väsen, stämmer sällan med manualen. Jag hade provat att sänka vattennivån i konen om jag var som du, det kan räcka med en centimeter eller två. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 30 juli 2016 Dela Postat 30 juli 2016 Lägg gärna in en bild, eller ännu bättre en film så man kan se hur den är justerad. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bengt Postat 30 juli 2016 Författare Dela Postat 30 juli 2016 Jag tycker den bubblar och fräser så mycket om jag minskar vattennivån. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 30 juli 2016 Dela Postat 30 juli 2016 Hur högt upp i skummaren har du vattennivån nu? 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bengt Postat 30 juli 2016 Författare Dela Postat 30 juli 2016 vid den svarta flänsen som är på skummaren inte den på skummarkoppen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bengt Postat 30 juli 2016 Författare Dela Postat 30 juli 2016 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 30 juli 2016 Dela Postat 30 juli 2016 Ok, låter ju normalt. Hittade den här filmen. Jag kan inte din skummare men den här har ju ingen chans att bygga en ordentlig skumhatt, känns som om han har alldeles för hög vattennivå. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bengt Postat 30 juli 2016 Författare Dela Postat 30 juli 2016 Han har både för mycket vatten och för mycket luft. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bengt Postat 30 juli 2016 Författare Dela Postat 30 juli 2016 Jag får laborera lite, tack för visat intresse. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 30 juli 2016 Dela Postat 30 juli 2016 Börja med låg vattennivå och jobba uppåt tills den skummar som du vill. Tänk bara på att ge den tid, vänta 12 timmar mellan varje liten justering. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.