Gå till innehåll

Semester


Patman

Rekommenderade inlägg

Hej,

Eftersom jag inte hittat en tråd någonstans där semester frågan kommer upp så tar jag upp denna nu.

Alla ni som har hållt på med saltvattenskar en längre tid - hur gör ni när ni är bortresta på semester. Klarar sig fiskar och tank själva några veckor (om mat tillförs reglebundet)? Är det mest korallerna som inte klarar sig ensamma eller?

Jag förstår att det säkert går att fixa så allt som måste göras styrs automatiskt men detta måste väl kosta en förmögenhet?

Hur gör ni?

//Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

JAg åker nu 26dagar till thailand och min far skall titta till burken. Och det enda han skall göra e att komma hit varannan dag fylla på vatten i sumpen som jag har satt sträck på så han vet vad vatten nivån e ! Sen mat då förstås. Annars så har jag byt vatten innan och korallerna klarar sig i 3veckor själv. Sen har jag ju massa andra saker som typ reaktor,nitratfilter,fosfat,kylare.osv och det skall han bara kolla så det rinner vatten igenom typ...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan alltid vara bra att ge personen som passar akvariet ett "nöd-nummer" till någon som är duktig på saltvatten i din hemstad. Så att akvariepassaren kan rådfråga om något verkligen skulle köra ihop sig när du är bortrest.

Annars så är det väll bara matning och påfyllning av sötvatten som Stefan sa. Och eventuell tömning av skummaren.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...