krille 55 Postat 19 februari 2017 Författare Postat 19 februari 2017 lägger upp ett par bilder även om epoxidimman inte lagt sej riktigt ännu Citera
krille 55 Postat 19 februari 2017 Författare Postat 19 februari 2017 Tror inte Robin misstycker om jag lägger upp ett kort på hans kar. Det är riktigt fint, suveräna revpelare han byggt 1 Citera
krille 55 Postat 20 februari 2017 Författare Postat 20 februari 2017 (ändrat) lite nya bilder efter gårkvällens fragglimning. vet inte om det blev så mycke bättre men mindre blåljus tänt i alla fall. först en helbild, andra mittdelen där huvuddelen av acropororna placerats. tredje bilden vänsterkanten där jag har tio olika flakväxande. turbinara, montipora, chalice o lamellosa bla. sista bilden mitt stora montiporaflak. är ju sjukt imponerad av Jörgen svärds jättemontiporor i olika färger. har fått ett litet grönt flak att växa fast i kanten så får hoppas det tar fart. ska försöka få tag i ett lila också och ympa in där Ändrat 20 februari 2017 av krille 55 5 Citera
krille 55 Postat 22 februari 2017 Författare Postat 22 februari 2017 Då har jag sugit sanden ren o bytt 20 liter vatten. nu får vi se om det håller sej rent Citera
krille 55 Postat 22 februari 2017 Författare Postat 22 februari 2017 lite brunt kvar i kanterna. på bilden ser det lila ut med det är det inte. och det är inte alls så mycke som det ser ut på bilden, det är ljuset som reflekterar 1 Citera
krille 55 Postat 22 februari 2017 Författare Postat 22 februari 2017 släckte blåljuset så blev det bättre. nu ser det riktigt bra ut 2 Citera
ikola Postat 24 februari 2017 Postat 24 februari 2017 Det går rykten ända upp till Värmland om att jag lurat på dig en fin Bispinosa. Uppdatering ? Citera
krille 55 Postat 25 februari 2017 Författare Postat 25 februari 2017 jo så är det. när jag hämtade din osmos i gemla i torsdags så hade stig en fantastiskt fin bispinosa i ett av sina kar. den liksom tittade på mej o bad att få följa med mej hem. Men i mitt kar går en ganska stor eibli så det har varit krig i två dar nu och nykomlingen är alldeles trasig i stjärtfenan. i dag har det dock lagt sej en del så tror värsta faran är över. nykomlingen åt med god aptit i alla fall. försökte med spegel men eiblin va inte alls intresserad av sin egen bild. däremot tände segelfenskirurgen på alla cylindrar Citera
krille 55 Postat 21 mars 2017 Författare Postat 21 mars 2017 pga maginfluensa så ställer jag in arbetet i natt o lägger upp lite bilder här i stället mellan toabesöken. blir ett gäng bilder på flaken i karet vilket är mina favoritkoraller. vissa bilder lite ofokuserade pga darrig fotograf. favoriten är bild fyra. nån som vet va det är för något 2 Citera
Ouscazz Postat 21 mars 2017 Postat 21 mars 2017 Usch och örk, krya på dig min vän!Fina bilder på fina koraller, det tar sig bra i nya tanken. Skickat från en iPhone med Tapatalk Citera
krille 55 Postat 21 mars 2017 Författare Postat 21 mars 2017 Ja det mesta har börjat ta bra fart. är ett par nyinsatta acroporor som jag misslyckats med. satte i åtta nya o två dog. dom andra verkar börja sätta fot så det va ju inte helkass i alla fall Citera
krille 55 Postat 18 april 2017 Författare Postat 18 april 2017 Nu har kvällssolen kommit upp så högt på himlen så den lyser in i akvariet. Dax att börja dra ner rullgardinen. Lite synd för karet blir snyggt i ☀ 2 Citera
ikola Postat 18 april 2017 Postat 18 april 2017 Antingen är det du eller jag som brister inom datatekniken men något kort ser inte jag Citera
krille 55 Postat 18 april 2017 Författare Postat 18 april 2017 Va nåt gammalt som låg kvar i telefonen när jag skulle posta kortet på mitt Citera
Moose Postat 18 april 2017 Postat 18 april 2017 Ser bra ut krille!! Hoppas korallerna du köpte mår bra! Citera
krille 55 Postat 18 april 2017 Författare Postat 18 april 2017 Dom verkar må prima. Den slitna o färglösa saken som växt i skuggan börjar få lite färg o visar nu gröna polyper. Dom andra är jättefina Citera
krille 55 Postat 27 april 2017 Författare Postat 27 april 2017 Växer på bra nu. Är särskilt nöjd med hörnan där dom flesta av mina flakväxande sitter. Två bilder med full belysning o en med det blåa ljuset släckt Citera
krille 55 Postat 6 maj 2017 Författare Postat 6 maj 2017 Har hämtat denna hos Mats Wesen i kväll. Ett fantastiskt vackert och välgött exemplar. Fick med all mat han använt o instruktioner hur han matat. Så nu hoppas jag att den får ett bra liv här. Fick med en jättefin pyroferuskirurg också som inte vill vara med på bild. Återkommer med det 5 Citera
ballsam Postat 6 maj 2017 Postat 6 maj 2017 Nu håller vi tummarna Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro 1 Citera
Ouscazz Postat 7 maj 2017 Postat 7 maj 2017 Håller tummarna för dig och Idolen. Jag är så glad för att våra juveler fick komma till just dig Christer! Go mad, möe mad, och mad i rättan tid.. så ska det gå bra! 1 Citera
krille 55 Postat 7 maj 2017 Författare Postat 7 maj 2017 Såja, då ställde den andra nya snyggingen också upp på bild 5 Citera
krille 55 Postat 8 maj 2017 Författare Postat 8 maj 2017 I kväll har båda nykomlingarna ätit med god aptit. känns bra 2 Citera
krille 55 Postat 11 maj 2017 Författare Postat 11 maj 2017 Har varit i karet o röjt lite. Tagit bort ett gäng stora Rhodaktis från stenen nere till höger. Tyvärr har dom nästan helt bränt ihjäl två acans. Så är det när man är lat. Det va ju nån som blev glad när jag va o rörde upp en massa skit från sanden i alla fall 4 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.