Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Vet du hur länge den förra ägaren haft den? Kör du med nåt specialfoder? En av mina favoritfiskar [emoji106]

• Svar 156
  • Visningar 17k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populäraste inläggen

• har under dagen flyttat ytterligare en del av korallerna. Så här ser det ut nu. fick dessutom ett bättre kort på "Gill". ligger en massa flisor o småbitar av sånt som gått sönder på botten. kommer att

• Idolen fick en ny kompis i kväll. En veliferum som är nästan lika stor. Verkar gå bra 

• vi kör några fiskbilder också när jag ändå är igång. Min otroligt fina Morish Idol, två dvärgkejsare och nyförvärvet, en veliferum segelfenskirurg .

Populära bilder

Postat

Tre månader. Fick tyvärr lyfta ur den eftersom de började bråka. Jag har en Zanclus kvar själv.

Skickat från en iPhone 7+ med Tapatalk

Postat
  • Författare

Den äter allt den fått hittills. stig hade ocean nutrition angel formula och det innehåller svamp så det ger jag, men äter även nori, flingor, pellets o annat fryst

Postat
Den äter allt den fått hittills. stig hade ocean nutrition angel formula och det innehåller svamp så det ger jag, men äter även nori, flingor, pellets o annat fryst

Låter bra. Lycka till [emoji106]

Postat
  • Författare

har under dagen flyttat ytterligare en del av korallerna. Så här ser det ut nu. fick dessutom ett bättre kort på "Gill". ligger en massa flisor o småbitar av sånt som gått sönder på botten. kommer att lägga upp en annons på överblivet när flytten är klar

IMGP8607.JPG

IMGP8608.JPG

Ändrat av krille 55

Postat
  • Författare

Har hållit på det mesta av dagen med karet. Flyttat en hel del koraller och förberett för att flytta doserpumparna. Gjort nya nät för avrinningsfacket som ska testas i morgon 

Postat
  • Författare

Har hållit på nästan hela dagen med karet. nu är alla koraller överflyttade som ska med. det blev även en massa småbitar som blev över när det går sönder. får sammanställa när jag limmat upp allt jag ska ha o lägga ut en annons. mycke som ligger på botten. har att göra med limmning även i morgon. doserpumpen flyttad men ej startad ännu

IMGP8621.JPG

IMGP8617.JPG

IMGP8618.JPG

Postat
  • Författare

Ännu så länge, vi får se va han säger på onsdag kväll när jag ska flytta över fisken. nu i kväll åt den först artemia o sen algerna jag skrapade bort från rutan

Postat

Jag har lärt mig att Zanclus är tuffa så det ska säkert gå bra. Min går ofta tillsammans med kirurgen och de äter sida vid sida.

Postat
  • Författare

Det va hur lugnt som helst. Tyvärr dog strigosus-kirurgen när jag började plocka upp stenen. Den blev tokstressad och simmade in i revet o tvärdog. Det gick på tio sekunder. Kan fisk få hjärtinfarkt? 

Postat

Usch, vad tråkigt att höra. Skönt att det gick bra för övrigt. Hur reagerade Zanclus på sina nya kompisar?

Skickat från en iPhone 7+ med Tapatalk

Postat
  • Författare

det va hur lugnt som helst. brydde sej inte om dom två dvärgkejsarna ett dugg o alla åt en timme efter jag släppt i dom

Postat
  • Författare

blev en plantation rom istället. har en jobbig helg framför mej när RSM-karet ska tömmas o skickas iväg. mycke som ska kopplas loss o märkas upp så köparen får ihop alla kablar igen

• 2 veckor senare...
Postat
  • Författare

Testar lite ny belysning. Tre 165w kinaled. Ser riktigt bra ut. Tror jag behåller dom där. 

DSC_0372.JPG

Postat

Är det bitar av en flakväxande lps nere i vänstra hörnet? Kniper gärna en bit om jag har vägarna förbi [emoji6]

Postat
  • Författare

ja det är två sorter. cyphastrea chalsidicum och echinopora lamellosa har flera bitar av båda så hör bara av dej när du kör förbi

Postat
ja det är två sorter. cyphastrea chalsidicum och echinopora lamellosa har flera bitar av båda så hör bara av dej när du kör förbi

Får ta det när jag åker förbi med firmabilen [emoji603] [emoji6]

Är du vaken tidigt på morgonarna?

Postat

Tänkte mer om du har hunnit hem runt 06.30.. vi passerar då för att byta besättning uppe i ljungby..

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.