Gå till innehåll

Jagar mandarinen....


snosan30

Rekommenderade inlägg

Hur länge har du haft den? Jag skulle vänta några dagar och om det fortsätter så skulle jag göra mig av med en av dem. Du har kanske ett för litet kar. Har varit med om att mandariner dött på grund av att de jagas och därför käkar för lite för att klara sig.

Mvh

/Alexander

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mandariner behöver mycket LS som innehåller mycket levande kryp då de livnär sig på dessa. Skulle tro att det blir svårt att hålla en mandarin en längre tid i ett så pass litet kar tyvärr. Den borde även ha tillräckligt med LS att den kan gömma sig och ändå skaffa mat utan att bli jagad. Personligen så tycker jag inte att man ska ha fler än 1 / 500 liter om man ska lyckas. Det går att få mandariner att ta artenia mm, men har själv inte lyckats med det med min mandarin efter snart ett år. Lycka till och hoppas att den klarar sig, för det är en underbar fisk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft malen och mandarinen i snart 2 veckor. Men malen går på sandvältaren också tyvärr så jag vet inte om man ska göra sig av med den som du säger. Tråkigt. Mandarinen ligger bara stilla när han går på honom och han orkar inte röra sig.....

MVH Ingela

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min tryckare har tagit livet av mitt mandarinpar. Tyvärr upptäckte jag det själv inte förrens den ena flöt fram med en halv kropp och den andra var rejält fenbiten. Jag har nu plockat upp tryckaren i ett separat kar, och funderar vad jag ska göra med honom. Den började nämligen gå på clownhonan och knipsa dess fenor, så det var ett enkelt beslut att plocka upp honom.

Fixa gärna en bild på din mal.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...