Starfight Postat 8 oktober 2016 Postat 8 oktober 2016 Tjenare alla saltisar! Det är väl dax att göra sig lite till känna här, efter att hängt anonym i bakgrunden. Jag har nyligen uppgraderat mig med ett nytt större kar som jag trånat efter ett bra tag, ett Red Sea Reefer XL 425 blev det till slut och jag är riktigt nöjd. Har ett Juvel Lido 200 som jag haft lite drygt 2½ år nu, mitt första saltkar som skall avvecklas och säljas inom kort. Mitt mål med detta karet är att ha det så enkelt och lättskött som möjligt. Som det känns just nu så kommer jag satsa mestadels på lps och lite mindre fiskar i storlek, men det kan ju såklart ändras som allt annat. Karet startades upp 19e Augusti så det har gått ett litet tag nu och verkar fungera bra. Kommer bild i morgon. Akvarie: Red Sea Reefer XL 425 Belysning: Giesemann Aurora Hybrid Steamer: 2st Blau wave motion 8000 Returpump: Blau Reef Motion 6000 Skummare: Blau scuma MKB 130 DC Doserpump: Aqua medic reefdoser EVO4 / Niklas 1 Citera
Lasse Postat 9 oktober 2016 Postat 9 oktober 2016 Välkommen hit - ytterligare en väskustbo MVH Lasse 1 Citera
Starfight Postat 9 oktober 2016 Författare Postat 9 oktober 2016 Den utlovade bilden på karet. 4 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.