Fluval_Robban Postat 27 november 2016 Dela Postat 27 november 2016 Hej Alla;) Tänkte bygga en sump i mitt nanokar... typ Blenny stile. Ska skära ut alla delarna i svart plexi på lasern vi har på jobbet men undrar lite om mått på överinningen? Vad har ni för mellanrum på springerna, hur många, hur långt under ytan går dom etc. vad bör man tänka på?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hundben Postat 27 november 2016 Dela Postat 27 november 2016 Hej Beror på hur stort akvariet är samt vad du ska ha i din sump. Skummare ja då måste du ha så stort att den får plats. blir svårare att säga måtten eller hur den ska se ut när man inte vet hur stort akvarium du har Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fluval_Robban Postat 27 november 2016 Författare Dela Postat 27 november 2016 Du missuppfattade min fråga! Själva sumpen vet jag alla mått men det gällde överinningen?! ;);) vad har man för mått på springorna så vattnet smidigt rinner igenom men inget skräp åker med. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hundben Postat 27 november 2016 Dela Postat 27 november 2016 ok ja ca 5mm har jag men skräp kommer igenom men det gör inte mig något. Har man mindre ja då blir det liggandes framför ytavrinningen o får sämre effekt. det har jag märkt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.