Gå till innehåll

Skummarkopps givare


_Manne_

Rekommenderade inlägg

Tja.. 

 

jag är sugen på att få till en givare i min skummarkopp som bryter strömmen till skummaren när koppen har blivit väldigt full.. 

 

är det någon som hittat på något sådant redan eller vet en pryl som har ett pris till rimlig peng.. har redan idag en deltec aquastat kopplad på skummaren då den känner av nivån i sumpfacket, den är där o behövs vid avbrott på strömmen, skummaren fyller koppen i rekordtakt långt innan returpumpen sett till att nivån blir rimlig i skummarfacket igen.. tror att jag inte är ensam om detta problem.. så lägger ut en tråd så får vi se om något finns eller inte.. 

 

Jag har inte lyckats hitta om deltec givaren går på lågvolt, en idé är ju att koppla in en DIY givare till i serie med den befintliga o sätta givaren i koppen så skummaren bryts via den också..

 

Med vänlig hälsning, Manne 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Magnus ,https://www.conrad.se/Brytare-Flott%26ouml;r.htm?websale8=conrad-swe&ci=SHOP_AREA_14745_0216730

kan inte hitta 39kr brytarna 

du behöver två stycken brytare , en i locket och en där vattenytan är normalt i sumpen 

ett  relä med 12v spole ,och en transformator , koppla alt i en slinga ,och 220 v genom relät

om skummarkoppen blir full bryter den

vid strömavbrott startar inte skummaren för än nivån är rätt i sumpen

och om returpumpen stannar så stängs skummaren av,

jag skickar även ett pm med en annan lösning

Mvh Stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...