Myra Skoglund Postat 26 december 2016 Postat 26 december 2016 Den här lilla saken växer på en av mina stenar. Den är liten, ca 3 mm tvärsöver, och rosa med lite blå anstrykning. Ibland drar den ihop och är då en ca 1 mm rosa knapp. När den sträcker på sig får den som 6-7 blårosa bubblor. Känner någon till vad det kan vara?? Citera
BatmanGefle Postat 26 december 2016 Postat 26 december 2016 (ändrat) Kan inte avgöra på bilden, men en mycket ung majano kanske? Edit: såg nu att du skrev bubblor, jag tänkte bubblor på tentaklerna, så då stämmer nog inte min idé. Ändrat 26 december 2016 av BatmanGefle Citera
Myra Skoglund Postat 26 december 2016 Författare Postat 26 december 2016 (ändrat) Tack för responsen! Nej, det tycks varken vara majano eller aiptasia. Stämmer varken med färg eller form. Dessutom verkar den vara väldigt känslig om något ändras. Flyttar man streamerriktningen litegrann, eller flyttar stenen några cm, blir den genast sur och drar ihop sig och förblir så ett dygn. Den har heller inga tentakler, utan det är just en klase täta bubblor som dessutom har en liten blå prick i mitten av varje bubbla. Färgen är verkligen rosa, inte köttfärgad eller beige. Den har vuxit lite och jag återkommer med bilder när/om den blir större. Då kanske det syns bättre vad det kan vara. Ändrat 26 december 2016 av Myra Skoglund Citera
Kimozabe Postat 26 december 2016 Postat 26 december 2016 Prova att ta en ny bild, fokus ligger på stenen i bakgrunden. Jag antar att du ville fota den suddiga vita saken? Mvh Kim Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.