Alessandro Postat 10 april 2017 Postat 10 april 2017 15 timmar sedan, Hagall sa: Fick min SK15 i fredas ska installera imorgon återkommer med bilder. MVH Martin Du får gärna berätta mer =) Citera
Hagall Postat 10 april 2017 Postat 10 april 2017 Den är på plats men inte riktig färdig, tycker den er lite för låg i en 425xl ca 14cm under yta, för at höja den måste jag ha 2 böj 45. Visa plast skruvar va för korta! Fick meka lite Med vänlig hälsning, Martin Skickat från min iPhone med Tapatalk 2 Citera
Alessandro Postat 27 april 2017 Postat 27 april 2017 On 2017-04-10 at 18:42, Hagall sa: Den är på plats men inte riktig färdig, tycker den er lite för låg i en 425xl ca 14cm under yta, för at höja den måste jag ha 2 böj 45. Visa plast skruvar va för korta! Fick meka lite Med vänlig hälsning, Martin Skickat från min iPhone med Tapatalk Hur går det ? =) Citera
Hagall Postat 27 april 2017 Postat 27 april 2017 Jag tycker at själva mata förbrukas alldeles för fort, även efter jag har monterad den mycket högre en de ska. Tror inte den är gjort för en redsea akvarium sump. Citera
Admiral Postat 28 april 2017 Postat 28 april 2017 Ser bra ut Hagall! Hör av dig till aquariatech så fixar dom skruvarna Såg en kille i Norge som vände på dom små plast hållarna och fick up sk15 på bra höjd. Sen går rullen åt i relation till hur mycket partiklar det finns i vatten och vilket flöde man har. Citera
Alessandro Postat 28 april 2017 Postat 28 april 2017 14 timmar sedan, Hagall sa: Jag tycker at själva mata förbrukas alldeles för fort, även efter jag har monterad den mycket högre en de ska. Tror inte den är gjort för en redsea akvarium sump. Okej, hur länge räcker en rulle? Citera
Admiral Postat 28 april 2017 Postat 28 april 2017 Mellan 1-2 månader, i genom snitt går det åt ca 30-40cm per dag hos oss. Men som sagt beror på hur mycket partiklar som finns i vatten och Måste också påpeka att dom första dagarna, veckan går det åt mer fleece, då partiklar filtreras ut, för att sedan falla tillbaka på "normal" nivå Citera
Hagall Postat 28 april 2017 Postat 28 april 2017 Mellan 1-2 månader, i genom snitt går det åt ca 30-40cm per dag hos oss. Men som sagt beror på hur mycket partiklar som finns i vatten och Måste också påpeka att dom första dagarna, veckan går det åt mer fleece, då partiklar filtreras ut, för att sedan falla tillbaka på "normal" nivå Det stämmer, jag tror det kommer räcka cirka En och halv månad. I min theling rollermat räckte det Cirka fyra månader Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Admiral Postat 28 april 2017 Postat 28 april 2017 Rollermat har längre rulle, vi håller på ta fram en rulle som är längre men som kostar mindre än rollermats rulle. Fleece filtret i Clarisea är special framtagen till ändamålet, Rollermat rullen är mer lik filtervadd som är utplattat till en tunn rulle. Citera
Hagall Postat 28 april 2017 Postat 28 april 2017 Rollermat har längre rulle, vi håller på ta fram en rulle som är längre men som kostar mindre än rollermats rulle. Fleece filtret i Clarisea är special framtagen till ändamålet, Rollermat rullen är mer lik filtervadd som är utplattat till en tunn rulle. Tack det förklarar en del Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.