Jump to content

Nytt spännande mekaniskt filter

Rayy

Recommended Posts

16 timmar sedan, petnym sa:

Trevligt med en modell för mindre akvarium...

Hoppas någon köper den och publicerar enhetens verkliga mått (inklusive rullar), så man kan avgöra om den går klämma in i sumpen till revkuben.

Jag har mailat clarisea och frågat om måtten stämmer. De har bekräftat att måtten som är angivna stämmer :-)

1 timme sedan, Rayy sa:

Jag har mailat clarisea och frågat om måtten stämmer. De har bekräftat att måtten som är angivna stämmer :-)

Ja, de stämmer säkert, men frågan är om måtten inkluderar utrymmet som krävs för rullarna.... Jag mailade just den frågan också... ;-)

1 timme sedan, Rayy sa:

Kolla på deras hemsida istället där står mått etc

http://www.clarisea.eu/detailed-description

SK10 footprint:10 x 13.5cm (above sump top +3cm either side) height 45cm (max)

SK15 footprint:16x22cm in sump, (above sump top +3cm either side) height50cm (max)

http://www.clarisea.eu/media/attachments/2016/12/04/ClariSea SK Series User Manual.pdf

Edited by wrang

Den stora skillnaden i storlek beror väl på att Rollermat har mycket mera filt i sina rullar (45m). Jag tror jag sett att Clarisea har 15m. Det ändrar ju också på priskalkylen en del.

Rollermatrullen kostar 250:- hos mig och Clarisea har jag hittat för 16£ men den blir nog billigare om den blir vanligare i webbutikerna.

• 1 month later...
  • 1 month later...