Gå till innehåll

Utan skummare tips


SaltisLinda123

Rekommenderade inlägg

Hej

 

Beror på vad du har tänkt att ha i. Jag har idag ett 50L akvarium utan skummare innan så hade jag ett Lido 120L utan skummare bara en streampump inget annat filter. 2 clownfiskar samt en massa koraller, turbo sniglar mm ja och levande sten ca 20kg

 

Men visst ska man ha mycket fisk så är det nog bra att ha en skummare

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 21 januari 2017 at 11:24, hundben sa:

Hej

 

Beror på vad du har tänkt att ha i. Jag har idag ett 50L akvarium utan skummare innan så hade jag ett Lido 120L utan skummare bara en streampump inget annat filter. 2 clownfiskar samt en massa koraller, turbo sniglar mm ja och levande sten ca 20kg

 

Men visst ska man ha mycket fisk så är det nog bra att ha en skummare

Jaha okej ! I dagsläget har jag bara koraller, tanken är att 2 clowner ska få flytta in men inte mer än så i fisk väg :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett nano på 40 liter utan skummare som funkar bra. Där har jag två små fiskar, krabbor, räkor, eremiter och några snäckor. I korallväg är det knappar, ricordeor, rhodactis och discosoma. Har ett internt refugium med en filtersvamp och gör även ett stort vattenbyte varannan vecka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

11 timmar sedan, Strikt sa:

Jag har ett nano på 40 liter utan skummare som funkar bra. Där har jag två små fiskar, krabbor, räkor, eremiter och några snäckor. I korallväg är det knappar, ricordeor, rhodactis och discosoma. Har ett internt refugium med en filtersvamp och gör även ett stort vattenbyte varannan vecka.

Låter ju bra, tagit bort min lilla skummare nu och ska testa hur det går. Fixat med keramikrullar bak i ena facket

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...