Sanntommy Postat 8 februari 2017 Postat 8 februari 2017 Har precis bytt led från maxspect razer till Aqua illumination hydra 26 HD !hur länga ska man vänja inkorallerna? Och är det uv ljuset som bränner spser? Tar gärna imot tips på hur ni skulle göra. Citera
SaltisLinda123 Postat 8 februari 2017 Postat 8 februari 2017 Jag har mer blått ljus på än vitt så snålar på det vita ganska mycket 1 Citera
Sanntommy Postat 8 februari 2017 Författare Postat 8 februari 2017 Har mycket blått ljus på! Tycker det är snyggare så:)men vill ju att korallerna ska må bra så får väll öka lite om ett tag Citera
SaltisLinda123 Postat 8 februari 2017 Postat 8 februari 2017 (ändrat) Aa det är det ju men börja försiktigt med det vita så går det nog bra Ändrat 8 februari 2017 av SaltisLinda123 Citera
addo Postat 8 februari 2017 Postat 8 februari 2017 Nja allt ljus bränner om det är tillräckligt starkt. Blått ljus har högre energiinnehåll (kortare våglängd) än rött och bränner lättare. Vitt är en blandning av flera våglängder och bränner olika beroende på sammansättningen. http://www.skolvision.se/DelEnergi/NkEnergi1.html skrolla ner till strålningsenergi. Jag skulle ställa in så ljuset såg ut som jag ville ha det men öka styrkan över ett par veckor. 2 Citera
SaltisLinda123 Postat 8 februari 2017 Postat 8 februari 2017 Nej sjävklart ska man ju inte ha blått på fullt ös 1 Citera
Sanntommy Postat 8 februari 2017 Författare Postat 8 februari 2017 Har långt ifrån fullt ös:)inte äns när lyset är som det ska vara efter invänjning! Man får väll se om man ska sänka eller öka lyset när det gått ett tag. Citera
SaltisLinda123 Postat 10 februari 2017 Postat 10 februari 2017 Ja vad är det för koraller i akvariet då Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.