Andreas_Lindholm Postat 2 mars 2017 Postat 2 mars 2017 När jag kollade in i akvariet idag såg jag små vitfärgade "kroppar" i vattenkolumnen. Vid en närmare titt såg jag att hystrixens polyper släppte ifrån sig "ägg"? Efter några minuter blev vattnet något mjölkaktigt. Skummaren arbetade för högtryck, fiskar och putsaräka mycket aktiva. Citera
Rameau Postat 2 mars 2017 Postat 2 mars 2017 Fräckt! bara vänta och se om det ploppar upp hystrix i hela karet snart min poccillopora gjorde likadant för två år sen, resultera i en ny koloni på utblåset från returpumpen. 2 Citera
Andreas_Lindholm Postat 2 mars 2017 Författare Postat 2 mars 2017 Roligt att höra om pocilloporan Nu har det lugnat ner sig något, vattnet börjar bli klart. Ikväll ska jag skumma ytan, det ligger någon sorts hinna där. Det är roligt när det händer lite udda saker. Mvh / ante Citera
Kimozabe Postat 2 mars 2017 Postat 2 mars 2017 Kul @Andreas_Lindholm Lite nyfiken, 6 timmar sedan, Andreas_Lindholm sa: Skummaren arbetade för högtryck skummade den över eller vad hände? Frågar för om man är ute och reser skulle det kunna innebära ett problem. Mvh Kim Citera
Andreas_Lindholm Postat 2 mars 2017 Författare Postat 2 mars 2017 Konsistensen blev viskösare och fyllde koppen snabbare. I mitt fall 1 full kopp på några timmar. Ikväll jobbar skummaren normaldrift och då tömmer jag koppen 1 gång/vecka. mvh / ante Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.