Magnus Johansson Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 Hej.Tänkte höra med er om någon känner till detta medel clear flo, jag köpte det i örebro på reef zone men jag kommer inte ihåg vad det var bra för. Det står på flaskan, bakterier till söt- och saltvatten. Till nystartade akvarium eller problemakvarium.Vad är detta ? Citera
Capote Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 Det ska just vara bakterieflora som man skall spreja på ytan, speciellt i nya akvarium och efter större vattenbyten. Om jag minns rätt så hävdar tillverakaren att man förbättrar floran i LS. Jag använde det ibland förr om åren. Svårt att veta hur bra det fungerar. Citera
uffe2 Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 Det verkar vara lite hokus-pokus med detta dunder-medel ! Citera
PeterP Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 Har mycket bra erfarenheter av detta från mitt lilla Nano akvarium.Svårt att härleda om det verkligen gör någon nytta men jag lyckades iaf. starta upp utan några problem med alger eller nitrit toppar. Vilket borde vara väldigt svårt med relativt ny sten och fiskar. Citera
jimmy Postat 17 januari 2006 Postat 17 januari 2006 Man kan ju aldrig bevisa om man inte har två lika dana akbvarium med lika mycket sten osv.osv. men jag hade det när jag startade upp mitt å har inte sett något negativt med det så om du redan har det å håller på att starta upp så använd det Citera
Magnus Johansson Postat 17 januari 2006 Författare Postat 17 januari 2006 Jag ska starta upp i slutet av månaden så det kommer nog bli att jag provar det, det verkar ju inte vara något negatift iallafall. Citera
Capote Postat 17 januari 2006 Postat 17 januari 2006 Jag ska starta upp i slutet av månaden så det kommer nog bli att jag provar det, det verkar ju inte vara något negatift iallafall.Helt korrekt! Skada lär det ju inte göra i alla fall och du har ju redan köpt det. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.