Gå till innehåll

Ovårdat kar


Schilla

Rekommenderade inlägg

Fick hem ett nytt akvariet i helgen. Som var ovårdat. Ingen städpatrul. Lukta illa och som jag ser nu knappt några småkryp alls i. Har flyttat över några rektorer och dom har att göra. Har även ett litet jag här hemma med väldigt mycket liv i. Då till frågan. Ska man flytta över lite sten från det lilla akvariet? Så man får över lite mera små kräftdjur? 

 

Fick även med en wrasse rockmover. Vad är eran erfarenhet av dom? Tycker själv att 300 liter är för litet för den. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska göra mitt bästa..

Fick hem ett akvariet i lördags som han som hade det innan inte hade bytt vatten eller brytt sig om på 6 månader. Bara fyllt på det som dunstat.

Vattnet lukta unket. Och städpatrullen var bara en massa sjöstjärnor. Men nu efter flytt och sen bytt 100 liter vatten så är lukten mycket bättre. 

Men det finns inga små räkor eller andra små nyttiga djur. Så frågan lyder ska man flytta över lite stenar från mitt gamla lilla för att få in lite små djur? 

Fick ju med ett gäng koraller med men dom har inte mått så bra

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...