Gå till innehåll

Aquaforest Stone Fix - när kan jag blötlägga det?


JonasK

Rekommenderade inlägg

Hej! 

 

Jag har limmat ihop en del död levande sten med hjälp av Aquaforest Stone Fix. Funkade bra! 

Stenarna ska nu få bada igen, för att laka ur diverse ämnen osv.

 

Är det någon som vet hur länge jag bör vänta att blötlägga dem? Då med tanke på cementen. 

Det står ingenting alls varken på burken, bruksanvisningen eller vad jag hittat på nätet. 2-5 minuter tar det för cementen att stelna, men inget om just blödläggning. 

 

Tack! 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns en lapp med och även på deras hemsida:

 

Small amount of glue should be mixed with water until homogeneous, plastic consistency. Start linking the elements immediately. Dry linking is recommended. In case linking under water is necessary, switch off all circulatory and shunt pumps, link individual elements and leave for bonding for 15 minutes. Temporary water blushing will not be harmful. For large percentage of plants in aquarium, linking of no more than 2-3 elements a day is recommended as the sediment might slightly elevate the water pH in aquarium.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Yepp @Jokkmokksjocke, jag har lusläst både den lilla lappen och deras hemsida :) Ser dock noll info om hur lång tid man skall vänta tills det är säkert att ställa i vatten. 15 minuter för att "bonda" men... gäller det i luften eller i vatten? 

 

Nåja, mitt akvarie innehåller just nu sten, vatten, doppvärmare och en oerhört högljudd MP10QDW. Så vi får se hur det går hehe 

Ändrat av JonasK
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...