Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Hej alla snart ska jag starta mitt 720 så det är dags att skapa ny tråd. Just nu står karet på golvet och alla mina fiskar och koraller ligger i fraggkaret. 

20170326_203312.jpg

Postat

nu är karet igång och det puttrar på är klar med shapen på¨vänstra sidan nu bara högra sidan kvar, idag drog jag igång sumpen också 

20170411_025254.jpg

20170411_025306.jpg

• Gilla 2
  • 2 veckor senare...
Postat

Är det en Chaetodontoplus mesoleucus (singapore angel) jag ser på den senaste videon? Hur funkar den med koraller? Det är lite av en drömfisk för mig, men jag har inte vågat testa.

Postat
2 timmar sedan, Michael Hansson sa:

Snyggt :tennis:...gillar att det är mycket fri yta...fast det är väl för att korallerna ska ha nåt å växa i antar jag :)...eller?

Hur länge sa du att karet varit "online" ?

tack :) gillar fri yta kommer komma mer koraller sen, karet har vart igång 2 veckor, 

Postat
1 timme sedan, addo sa:

Är det en Chaetodontoplus mesoleucus (singapore angel) jag ser på den senaste videon? Hur funkar den med koraller? Det är lite av en drömfisk för mig, men jag har inte vågat testa.

japp det är det, jag hade några ancans innan som han var lite glad i men nu när dom är borta så funkar det kanon han pickar lite ibland men det märks inte 

Postat
15 timmar sedan, gordan_ sa:

tack :) gillar fri yta kommer komma mer koraller sen, karet har vart igång 2 veckor

2 veckor ?....tog du LS o vatten osv från redan fungerande kar...(troligen uppenbart :tickled_pink: för redan initierade...men som novis så är jag nyfiken).....

Postat
1 timme sedan, Michael Hansson sa:

2 veckor ?....tog du LS o vatten osv från redan fungerande kar...(troligen uppenbart :tickled_pink: för redan initierade...men som novis så är jag nyfiken).....

jag hade ett rsm250 innan som jag sålde och starta detta, tog lite vatten från det gammla kanske 20L, har haft en del koraller som dött men nu är det okej igen 

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...