Kimozabe Postat 5 juli 2017 Postat 5 juli 2017 Hade inte fungerat om du tar en liten pump eller nåt annat (typ stor spruta) som du kan förflytta spill med efter du har doserat? Mvh Kim Citera
runstenen Postat 5 juli 2017 Författare Postat 5 juli 2017 Tack för rapport. Har fått hem Joes juice. Provar det tillsvidare och lämnar rapport om några veckor. 1 Citera
BatmanGefle Postat 5 juli 2017 Postat 5 juli 2017 Hade inte fungerat om du tar en liten pump eller nåt annat (typ stor spruta) som du kan förflytta spill med efter du har doserat? Mvh KimJo, det är helt klart ett alternativ.Det jag var ute efter var att hålla det i konstant rörelse så det inte landar någonstans alls, men då jag tittar på min Goniopora nu så verkar skadan inte vara så stor som jag befarade... Överraskande många polyper, även alldeles intill spillet, har överlevt och börja veckla ut sig så det kan tänkas att jag var lite paranoid.Skickat från min Reeflink med Tapatalk Citera
Kimozabe Postat 5 juli 2017 Postat 5 juli 2017 15 minuter sedan, BatmanGefle sa: Jo, det är helt klart ett alternativ. Det jag var ute efter var att hålla det i konstant rörelse så det inte landar någonstans alls, men då jag tittar på min Goniopora nu så verkar skadan inte vara så stor som jag befarade... Överraskande många polyper, även alldeles intill spillet, har överlevt och börja veckla ut sig så det kan tänkas att jag var lite paranoid. Skickat från min Reeflink med Tapatalk Skönt att höra Mvh Kim Citera
runstenen Postat 20 juli 2017 Författare Postat 20 juli 2017 Rapport om Joes Juice: Döm om min förvåning. Behandlade rosor lyser med sin frånvaro. Mao det fungerar som det ska här hos mig. Jag har bara behandlat några enstaka som dykt upp. Apt X visade sig vara för klen då samma individ poppade upp igen. Men Jj fungerar då hittils. Högre halt av lut ? Min gissning. Citera
BatmanGefle Postat 20 juli 2017 Postat 20 juli 2017 Rapport om Joes Juice: Döm om min förvåning. Behandlade rosor lyser med sin frånvaro. Mao det fungerar som det ska här hos mig. Jag har bara behandlat några enstaka som dykt upp. Apt X visade sig vara för klen då samma individ poppade upp igen. Men Jj fungerar då hittils. Högre halt av lut ? Min gissning. Hur applicerar du det (och Apt X) på rosen? Instruktioner (och även YouTube) visar/säger att man bara ska spruta det över disken/munnen så äter anemonen det självmant... Eller sticker du in kanylen i munnen och tvångsmatar?Skickat från min Reeflink med Tapatalk Citera
Christian_N Postat 21 juli 2017 Postat 21 juli 2017 (ändrat) Jag har använt mig av Aptasia X och det har funkat fint på dom få glasrosor jag hade. Men jag körde ju in kanylen i munnen på glasrosen och matade den rejält och la även som ett lock över. Ändrat 21 juli 2017 av Christian_N Citera
runstenen Postat 21 juli 2017 Författare Postat 21 juli 2017 Jag sprutar först ett lager på själva kammen / fransarna. Sen in i munnen i den mån det går. Samma med båda produkter. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.