maria Postat 7 juli 2017 Postat 7 juli 2017 nu ska vi börja om... min fråga är då vi redan har sanden och levande stenen i akvariet kan man då blanda saltet när man har fyllt på med vattnet eller måste man blanda salt och vatten i en tunna först? Citera
SaltisLinda123 Postat 7 juli 2017 Postat 7 juli 2017 Tror inte stenen kommer må så bra utav det... Som jag förstår det så tänkte du häll i först sötvatten och sedan fylla på med salt för att låta det blanda sig i akvariet Citera
kaptenen Postat 7 juli 2017 Postat 7 juli 2017 1 timme sedan, maria sa: nu ska vi börja om... min fråga är då vi redan har sanden och levande stenen i akvariet kan man då blanda saltet när man har fyllt på med vattnet eller måste man blanda salt och vatten i en tunna först? Blanda saltvatten gärna utanför akvariet i hinkar hellre än att utsätta allt levande i akvariet för det. Kan sluta med att du har mer död sten än levande i slutändan om man gör så.. 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.